Clientul este cel mai important

Azi am fost intr-un magazin Altex cu un prieten, acesta dorea sa isi cumpere un telefon. I-am dat cateva sfaturi (alegerea unui telefon in functie de brand, specificatii tehnice si multe altele). Intr-un final, dupa cateva comparati intre produse am ajuns la concluzia ca acestuia i se potriveste un Utok 500D, ecran mare, camera foto decenta, dual sim, dual core si alte specificati tehnice interesante. In mare parte i-am recomandat acest produs deoarece m-am jucat pentru cateva zile cu un 500D, un telefon ieftin dar bun, mai ales pentru cei care nu isi permit un telefon premium, dar vor ecran mare si configuratie potrivita, atat pentru navigare pe internet, rularea de aplicatii si jocuri sau social media.

Nu o sa discut despre produs, nu pentru ca nu mi-as dori, dar acest articol are alt scop. Tovarasu meu a vrut sa cumpere telefonul, a fost ca un copil mic cand are bani de bomboane si ajunge la magazin. Insa nu l-a cumparat, de ce? Din cauza angajatului de la Altex, care era degeaba acolo, pur si simplu degeaba. Am cerut mai multe informatii despre produs, dar nu a fost in stare sa imi ofere (decat ceea ce scrie pe eticheta de acolo… pret, camera foto si marime display, poate inca ceva, dar mai mult de atat nu a spus). S-a uitat la camera din fata si nu a stiut sa spuna cati megapixeli are. Nici asta nu a fost problema. Angajatul nu a fost in stare sa poarte o conversatie cu acel posibil client, care nu era chiar posibil, era garantat, dar uite, din cauza unui angajat se pierde o vanzare.

Tot in acelasi magazin, acum aproape un an de zile eram in magazin la raftul de tablete. Am vazut ca toate sunt pe raft si au reprezentat urme de uzura, asa ca, am luat una in mana sa vad cum se misca. A sunat alarma, a venit un angajat dupa aproape un minut si a dezactivat alarma. Eu am crezut ca e o problema ceva, dar nu a fost asa, intr-un magazin de marimea lui Altex nu ai voie sa iei o tableta in mana si sa navighezi prin meniu, ciudat. Dupa aceasta faza n-am mai cumparat nimic dintr-un magazin Altex.

Pana la urma, unde este problema? Chiar asa de mic este salariul pentru un angajat Altex? Eu cred ca nu salariul este problema. Odata ce esti un om de vanzari, cu siguranta stii unele lucruri precum informarea clientului, informatii de baza despre produsele pe care le vinzi, deschiderea unei conversatii cu acel posibil client, etc. Nu sunt eu om de vanzari si nici nu am studiat asa ceva, dar daca as vinde intr-un magazin Altex, cu siguranta mi-as dedica timp sa invat informatiile de baza despre cele mai cautate produse, as purta discutii cu acei posibili clienti, astfel sa aleaga produsele potrivite, etc.

* din cauza unor angajati, eu nu mai cumpar de la Altex.

7 thoughts on “Clientul este cel mai important

    1. Cristian Post author

      Si la altex e asa, am asteptat cateva minute pana s-a gandit angajatul nostru sa vina sa vada daca suntem interesati de un telefon. Nu avea cheia, dute dupa cheie, a mai trecut cateva minute pana a ajuns.

      Like

      Reply

Leave a Reply

